Monday, April 27, 2009

Saman Oh Saman

Tak sangka tetiba aku dapat surat saman dari jpj mengatakan aku telah melanggar lampu merah pada 6/10/2008.. fuh lama jugak tuh.. jadik aku gi laa ke pejabat jpj utk mengesahkannya... dan bila tengok dlm komputer memang ada keta aku mereka tembak masa kereta aku duk tengah2 antara simpang 3 tuh.. aku heran jugakk kalau langgar lampu kuning biasanya... memang tak puas hati.. tapi nak buat mcmana.. aku ada tanya gak pegawai tuh ada tak keta aku sebelum lampu isyarat,.,, jawapnya tak dok...bengang pon ada.. aku pk.. mungkin masa aku langgar lampu kuning tetiba masa kereta aku duk tengah simpang tuh lampu tuh tukar kuning.. masa tuh laa mereka tembak dengan kamera... jadik aku pon apa lagi buat test lee tengok bila lampu kuning menyala berapa saat.,.. rupanya lampu kuning menyala 2 saat jee sebelum tukar menjadik merah.. aku tak heran kalau kebanyakkan kereta lain kalau lampu kuning.. die akan jadik merah masa kereta tersebut di tengah persimpangan...ye laa bila lampu kuning tereta kita dlm 20 30 meter lagi dr lampu isyarat mana boleh silap ari bulan org belakang langgar buntut kereta kita.. apa pon aku cuba lagi... 27/4/2009 dekat sabasun.. bila lampu kuning menyala aku brek kereta aku.. tak brek mengejut pon.. apa yang berlaku 2 kereta belakang kereta aku berlanggar satu sama lain..kekadang bagi aku jpj nih tak profesional jugak keje mereka.yang mereka tau keluarkan surat saman..

No comments:

Post a Comment